Turkiet

På midsommardagen någon gång på kvällen  tog vi planet från arlanda till Antalya. När vi fått bagaget tog vi bussen som skulle köra oss till hotellet. Bussresan tog 2 timmar till Alanya och klockan var runt halv tre på natten när vi kom fram till hotellet. Vi somnade vi på direkten.

Morgonen därpå tittar vi ut från ballkongen och upptäcker att vi har världens bästa utsikt. Vi såg hela hotellområdet + hela stranden. Vi skyndade oss ner och käkade frukost. Hela dagarna spenderades sedan på stranden eller vid poolen. Hotellområdet var extremt stort och hade 3 stora pooler. På området fanns även Haman (Turkist spa), juvelbutik och en frisersalong. 


På måndagen var det marknad i Oba och det tog typ 4 minuter för oss att gå dit. Där shoppade jag massor, speciellt en vattenpipa med tobak och allt. På tisdag var det sedan marknad i Alanya och då fick vi pröva att åka Dolmus bussarna. Haha små bussar som körde som galningar med dörrarna öppna. Man bara klev av när man hade lust. Helt crazy! 

En kväll åkte vi in till Alanya (vi bodde ca: 8 minuter utanför) där åt vi på en riktigt fin resturang vid hamnen och till efterrätt beställde vi in "Chokladvattenfall" Det var som en kladdkaka men när man delade den så forsade det ut varm flytande choklad. 

I alanya hittade jag även en underkläderaffär som var på 5 våningar. Hur stor som helst och bakom mig gick hela tiden en anställd som bärde mina saker och hittade rätt storlek på kläderna jag pekade på. Helt underbart var det! Köpte en storkasse full med snygga underkläder! 

Nu ska jag fixa ihop värsta bildbomben till er och senare kommer bilder på all shopping! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0